Kuala Lumpur with my girl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur with my girl - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur with my girl

Door: Patricia Holster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

19 Mei 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar waren we dan, na een lange airport dag van 06.00 in de ochtend tot 22.00, finally aangekomen in Kuala Lumpur.. Bobby was me aan het opwachten, zo konden we mooi samen de dure taxi rit delen. Na Java voelde Kuala Lumpur echt eventjes aan als een paradijs (vooral de nadruk op shopping Paradise). Er waren bussen, westerse treinen, normale kledingwinkels en vooral bedbeest vrije bedden! Heeeeerlijk! We konden bij aankomst in ons hostel ons geluk al niet meer op, maar het werd nog beter, ons hostel organiseerde rooftop partys, nou dat zagen wij wel zitten voor de komende dagen!! Maar wat de eerste avond betreft, waren we knock out na onze lange vluchten, airport hangen en ons Java verhaal..

De volgende dag stonden we vroeg op, dit moest onze toeristische dag worden, volgepropt met winkelcentra de gehele dag.. Nou dat heeft onze portemonnee en bankrekening geweten.. We zagen de h&m en vlogen letterlijk door de winkel heen met onze shopping bags, heel fanatiek, het leek wel 1 minuut gratis winkelen.. Alsof we al jaren niet meer in een topshop, forever21, zara of h&m waren geweest.. We kwamen zelfs een achtbaan tegen in 1 van de winkelcentrums, te grappig! We hebben als lunch lekkere bagels op en het voelde een klein beetje alsof we aan het lunchen waren bij bagel and beans in Rotterdam.. In de avond zijn we eens een kijkje gaan nemen bij de welbekende famous rooftop party, dit begon al met een aantal buckets, wat natuurlijk alweer verkeerd ging.. We stonden bij de pool tafel en leerde al drie gezellige Engelse gasten kennen Joe, Paul and Simon. We namen nog een bucket, waren gezellig verder aan het kletsen, top avondje! Jammer dat je dan ff je eigen grens van drinken niet meer kent, en je eigen slaap cabine niet meer herkent, toch eventjes in de verkeerde beland, wat zorgde voor aardig hilarische momenten.. Volgende ochtend hoorde Bobby en ik een keiharde knal, en daar lag Paul die was uit zijn bovenste cabine gevallen.. Alcohol doet meer pijn dan je lief is, laten we het daar maar even ophouden haha.. en hier vooral even over doorgaan haha..

Daar ging onze wekker ook meteen.. Het was tijd voor onze olifanten tour.. Jeetje wat waren wij verrot.. Daar stonden we vroeg in de ochtend, hoofdpijn , misselijk, lijkwit weggetrokken, yeah wij hebben er zin in, laat de olifanten maar komen.. De eerste twee uur lagen we knock out in de bus opweg naar de olifanten, wat een hilarisch gezicht was voor onze buschaffeur/tourgide.. Die maar tegen ons aan bleef tetteren, en vooral in de avond af wilde spreken om weer verder te feesten.. Nee meneer de tourgide, wij houden een rustig avondje vanavond, blijf jij maar professioneel je werk gewoon doen!
Voordat we naar de olifanten gingen, gingen we even lunchen, dit viel natuurlijk totaal verkeerd, en daar stond ik achter de bus over me nek te gaan.. Maar we laten ons niet kennen! Voelde me daarna helemaal top, helemaal klaar voor een olifant ritje, olifantjes wassen en voeren.. Kwamen we aan bij de olifanten, mochten we ze niet wassen ivm te hoge waterstand.. Dit was wel even een tegenvaller, maar wij vinden olifanten zo leuk, dat we ook alweer snel over de teleurstelling heen waren.. En heel enthousiast het beste plekje in de schaduw op een bankje wilde hebben, om te kijken hoe de olifanten gewassen zouden worden door de medewerkers daar.. Hoe enthousiast we hier ook naar toe liepen, het mocht niet mee zitten, de grond was glad, en daar vloog bobby onderuit.. Hoe hard we ook lachte en ik hiervan een foto wilde maken, daar vloog ik al gauw zelf ook onderuit.. Daar lagen we dan, samen geheel onder de modder, en klaar om zelf ook gewassen te worden.. We waren de attractie en entertainment van die dag haha.. De volgende dagen hebben we toeristische bezienswaardigheden bekeken zoals de oudste moskee (geheel in het paars van top tot teen gekleed liepen wij hier met 40 graden), de batu caves, twin towers etc..
Onze enerlaatste avond samen wilde we iets leuks doen en kwamen op een helicopter platform terecht.. Dit was een geweldig uitzicht, wie kan nou zeggen dat die on top of a helipad Kuala Lumpur heeft mogen bewonderen.. De volgende dag hebben we de lokale markt bezocht, wat leuke kleine souveniertjes voor de familie gekocht.. Lekker rondgeslenterd, s'avonds dan toch echt onze laatste avond samen afgesloten met een rooftop party in ons hostel.. Met 2,5 uur slaap, vroeg in de ochtend vertrokken naar het vliegveld, met ons lastige afscheidsmomentje, maar wij wisten ook wel dat dit afscheid maar tijdelijk zou zijn.. So glad that i met this girl in my life! We hebben samen zoveel momenten gedeeld, zoveel samen doorstaan en zoveel samen genoten.. Ik kan wel zeggen dat we elkaar misschien beter kennen dan sommige vriendinnen van ons in Nederland.. Je leert elkaar op zoveel vlakken kennen en deelt zoveel met elkaar.. Heel mooi om te zien hoe je hecht je kunt worden en een klik kunt hebben in zo'n korte tijd.. Het reizen zelf is al helemaal geweldig, maar de mensen die je onderweg in je reis leert kennen, maken je reis!

''Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it''..

Van Kl naar Sydney, het was tijd voor me Australie avontuur.. Wat heb ik hier naar uitgekeken, dit was toch wel een klene/grote droom die werkelijkheid werd.. Yeaah ik ga down underrrrrrr!!