Down under, Like living in/on/around a postcard.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu Down under, Like living in/on/around a postcard.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

Down under, Like living in/on/around a postcard..

Door: Patricia Holster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

19 Mei 2014 | Australië, Sydney

Een vlucht van 8 uur erop zitten, met een huilende baby naast me, maar ik was zo moe dat ik de gehele vlucht knock out lag en me geen minuut hieraan geirriteerd heb.. Ik kwam Fit aan op de luchthaven van Sydney, helemaal klaar om Tessa na 4 maanden weer te zien en klaar voor onze eerste avond in Sydney! Ik kwam aan op de internationale terminal en zij op de domestic terminal.. Natuurlijk lagen deze terminals weer 15 minuten rijden van elkaar vandaan, en het zou natuurlijk geen Australie zijn, als de shuttle gratis zou zijn haha.. Ik had nog mijn Maleisische simkaart en totaal 0.0 bereik, heel fijn! Geen internet, geen wifi, geen sms en nog is geen bereik.. Top! Hoe gaan Tessa en ik elkaar vinden.. In de hoop dat Tess bij haar terminal zou wachten, ben ik met een shuttle daarheen gegaan, gelukkig had mijn shuttle vooral geen haast, en zat ik hem vooral niet op te jagen dat die op moest schieten, omdat anders me vriendin niet meer bij haar terminal zou staan.. Gelukkig was ik niet de enige die de chauffeur aan het opjagen was, en deed een aussie guy gezellig met me mee, thnx haha, want dit hielp gelukkig wel! Finally na driekwartier getreuzel van die man gingen we rijden en gelukkig daar stond ze Tessieee! Hop Tess ook in de shuttle, op weg naar ons hostel.. Aangekomen in ons hostel, zat onze geboekte kamer vol en kregen we 'een upgrade naar een 6 dorm ipv een 18 dorm'.. Uiteindelijk bleek dit natuurlijk geen upgrade te zijn, maar de kamer die vol zat met de kakkerlakken.. Yeahh van de bedbeesten naar de kakkerlakken, we gaan erop vooruit haha! Na de bedbeesten, kon ik die kakkerlakken wel hendelen, was er nog blij mee ook soort van, dat het geen bedbeesten waren maar kakkerlakken haha.. We hebben ons vermaakt met het vangen van de kakkerlakken, wie had dat ooit gedacht.. Na een paar dagen wel een overplaatsing gevraagd naar een andere verdieping en kamer zonder kakkerlakken, en gelukkig kwam het daarna goed haha..

Onze eerste avond, die had serieus waar niet beter van start kunnen gaan.. Het is denk 1 van mijn allerleukste stapavonden ever geweest.. Ontwetend liepen we uit ons hostel.. We hadden gelezen over een club Ivy, daar wilden we naar toe, maar hadden geen idee hoe we daar moesten komen.. Op straat zag ik een skater guy en dacht vraag het maar aan hem.. Zo aardig als dat die was, wilde hij helemaal met ons meelopen naar Ivy.. Het was zo grappig, we hadden een echte ADHD'er aan de haak geslagen, deze jongen stuiterde over de straten van sydney, de wildste gekste verhalen over Sydney, sprak van alles en iedereen aan.. En koppelde ons uiteindelijk aan een andere radom gast die hij op straat aansprak om ons naar Ivy te brengen (uiteindelijk the most funny dude ever).. Tess en ik keken elkaar aan, van wat gebeurd hier allemaal, gaan we uiteindelijk nog bij Ivy uberhoud terecht komen haha.. Maar we hoeven niet wantrouwend te zijn, want daar kwamen we dan eindelijk aan bij Ivy.. Wat een mooie club is dit zeg! Woow, alles was verlicht, meerdere verdiepingen en een zwembad.. En wat zag iedereen er fancy uit, dan is het helemaal lachwekkend als je weet wat wij aan hadden, all stars/ spijkerjas / simpele broek, kan nog wel even doorgaan haha.. We waren de enige met sneakers aan, dat we uberhoud binnen kwamen met die outfits was al een wonder hoorde we later haha.. De dresscode was: high heels and dresses..
Maar goed, we waren gratis binnen in 1 van de meest nette dure tenten, credit card in je handen gedrukt krijgen , met de woorden beautiful bestel maar wat je wil, met een champagne fles en allerlei drankjes eindigen, met de meest geweldige muziek! Drie top gasten leren kennen George, Gregory and Moose (Aussie guys).. En dan ook nog is omgeven worden door lookalike model guys.. Onze avond kon niet meer stuk! Hello sydney!

Volgende dag; een dag vol sightseeing, first ofcourse the opera house and the harbour bridge! Wat een gevoel als je eindelijk daar in het echt staat ipv foto's van google bekijkt achter je computertje thuis in Nederland.. Daarna met de ferry naar mainly beach, en lekker geluncht daar.. Vervolgens door de stad geslenterd en uiteten geweest en genoten van ons uitzicht op de verlichte harbour bridge en het opera house. In de avond weer naar Ivy geweest, daar was die avond PACHA..We houden van Ivy! Volgende dag heerlijk van de zon genoten in Bondi. Wat een heerlijk relaxed plekje is dit in Sydney.. Surfers,Zon,Zwembad,Fantastische views hou ervan! Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Tess. Die moest weer terug naar Melbourne en weer aan het werk daar.. Ik bleef nog in Sydney.. Die avond nog wat gaan eten met Gregory (toppertje), de jongen die we met uitgaan hadden leren kennen.. Volgende dag voor 1,5 dag met het heerlijke weer vertrokken naar Bondi om daar een nachtje te slapen in een ander hostel.. Heerlijke dagen gehad daar! Perry (Engelse gast) en Ethan (Aussie) leren kennen en daar die dagen mee opgetrokken.. Toen weer terug gegaan naar me oude vertrouwde hostel on George street in the city, daar leerde ik een top griet kennen, Iris (Hong Kong), samen trokken we aantal dagen met elkaar op en hebben Hyde park, Botanic garden, Wildlife park, China town en King Cross bekeken..
In het wildlife park me eerste kangaroos en koala's gezien.. Het was zo leuk, ik was zo enthousiast, wilde ze allemaal knuffelen.. So cute animals!!
In china town wat kleine souveniertjes voor pap ingeslagen :p en lekker geluncht met Iris.. 1 ding is zeker met die stokjes eten, dat leer ik echt never nooit.. Toen afscheid genomen van Iris, maar ook zij ging naar Melbourne alleen al wat eerder, dus wisten dat we elkaar nog wel zouden meeten.. Dezelfde avond Viola leren kennen, (Duits meisje), die alweer 7 maanden aan het werk was in Australie.. Samen wat gaan drinken, allerlei smaken van koffie uitgeprobeerd.. Ja ik? De niet koffie drinker, heeft 1 koffie gevonden die ze lekker vind haha, de oplos koffie van 7eleven.. Het is een wonder! Jammer genoeg met haar nog maar 1 dag door kunnen brengen, omdat het toen tijd was voor mijn vlucht naar Melbourne.. Maar Viola en ik gaan elkaar nog terug zien in Hamburg, waar we een logeerpartijtje gaan hebben!

Ik stond vroeg op, pakte me backpack voor de zoveelste keer weer in, checkte uit, nam afscheid en vertrok naar het vliegveld van Sydney, om me vlucht te pakken naar Melbourne.. Daar zou ik Tess weer zien en the aussie guy die ik in me eerste week van het reizen heb leren kennen in Cambodja....

Melbourne......
De eerste dag in Melbourne, sliep ik bij Tess haar host family.. Ik werd warm ontvangen door Tess en de twee kindjes (Phoebe and Lucy).. We hebben genoten van de kookkunsten van Tess, de dansoptredens van Phoebe, films gekeken en armdbandjes gemaakt.. Phoebe vond de mijne zo lelijk dat ze hem uitelkaar haalde en die van haar aan mij gaf haha.. Het was een leuke eerste avond Melbourne! De volgende dag ging de wekker om 05.00. We gingen de great ocean road doen, yeeah! We leerde daar twee leuke meiden kennen Wendy (NL) en Yasmin (ENG).. De great ocean road, is echt een aanrader, we hebben de meest waanzinnige plekken en uitzichten gezien.. Tess was BFF geworden met onze tourgide (Luke), en zat voorin naast hem, en kreeg letterlijk die avond een close up van een kangaroo.. In de avond reden we naar the grampians, daar heb je veel kangaroos op de weg, onze tourgide reed al extra voorzichtig, maar het mocht niet baten.. Hij reed een kangaroo aan, waardoor we een klap maakte.. Hij was er zo onderste boven van, dat die huilend achter het stuur door reed.. Hiervan waren we toch allemaal wel even stil, wat erg!! Laat in de avond aangekomen in de bossen, in ons huisje die we deelde met Wendy, Yasmin, Danique en Danique.. Echt een gezellige meiden kamer! Het ontbijt de andere dag was meer dan top, alles wat je wilde of kon verzinnen was uitgestalt op de tafel.. In de ochtend gingen we kangaroos spotten in het wild.. Super leuk en super veel kangaroos gezien.. En zelfs een baby skippy sooo cute!! Ja en toen kwam het the grampians naar een view point lopen, een wandeling van 3 uur lang, rots op rots af, wat hebben Tesss en ik veel bijelkaar gescholden, Luke nam me toch een tempotje aan, van 1 of andere ervaren hiker, en dan heb je ons, gelukkig waren we niet de enige die helemaal klaar waren met zijn tempo van hiken! Het voelde alsof we in een bootcamp terecht waren gekomen, waar maar geen einde aankwam. Gelukkig was het uitzicht meer dan de moeite waard, en toen we weer terug liepen waren we ons geklaag ook allang weer vergeten en kregen we alleen nog maar de slappe lach om onze eigen uitspraken en geklaag :P..
Die dag was er ook nog een wijn proeverij, nou dat kunnen wij wel hoor! De wijn ging er toch wat sneller doorheen dan normaal denk haha.. Houden nog steeds niet van de rode wijn! Toen was het tijd voor de terug rit, en haalde me backpack op bij Tess haar host family en ging ik naar me hostel.. Wat een goede ligging was me hostel, midden in de stad!
De volgende dag sightseeing gedaan in de stad (de grote bibliotheek, museum en fitzroy (alternatief wijkje) bekeken), en in de avond eindelijk weer de guy that i have met in cambodia gezien.. Samen langs de Yarra river gelopen en van het uitzicht genoten..

De volgende dag besloot ik om langs de rivier eens te gaan joggen, en weer wat aan beweging te doen.. Dit verhaal had ik al gedeeld op fb.. Dit was een te mooi verhaal, om hem niet alvast gedeeld te hebben haha.. Ik was heerlijk aan het genieten van het zonnetje, het uitzicht op de rivier en was hierdoor een beetje afgeleid.. Ik was wat work outs aan het doen, om vervolgens op gang te komen voor het joggen.. Ik nam me een sprint en knalde zo tegen een jongen aan, koffie all over the place, mijn shirt zat eronder en zijn blouse zat eronder.. Ik bood mijn excuses aan, ik was weer eens lomp.. Maar hij kwam eerder bezorgd over hoe het met mij ging.. Super aardig en toen bood die me ook nog eens een etentje aan.. Van een onhandig moment naar een leuk moment.. Het leek net een scene uit een film.

De dag daarna afgesproken met Iris (Hong Kong) het meisje die ik in Sydney heb leren kennen.. Ik ging samen met haar en haar vriendin (Suki die in Melbourne woont) naar Brighton beach.. The beach with the colorhouses.. Echt een leuk strand en gelukkig hadden we die dag een heerlijk zonnetje, daarna lekker gaan lunchen in lygon street (de italiaanse straat).. Eindelijk weer eens een heerlijke lasagne op..

In de avond ben ik met de guy that i have met in cambodia wat gaan eten en drinken.. En wat ben ik op leuke plekken terecht gekomen.. Kan niet anders zeggen dan de perfecte avond! Daar kunnen de mannen in NL nog wat van leren (die afgezaagd niet verder komen dan een filmpje kijken en in je broek terecht willen komen haha).. De NL mannen moeten over het algemeen weer eens opnieuw leren hoe ze met vrouwen om moeten gaan ipv ze als oud vuil te behandelen.. (sorry meerdere slechte ervaringen gehad het afgelopen jaar, en de mannen over wie ik het heb die weten het van zichzelf als ze dit lezen, no hard feelings haha).. Maar goed eerst ben ik wat wezen drinken bij de Yarra River, daarna in een oude psychiatrische inrichting wat gedronken uit reageerbuizen haha, street art bekeken, naar bandje geweest en als klap op de vuurpeil gaan eten en drinken op een rooftop met uitzicht op heel melbourne met alle mooie lichtjes.. Helemaal top!

De andere dag nog meer street art gezien, waaronder de hosier lane, blijf het indrukwekkend vinden, hoe mooi ze dit doen! In het weekend kwam Tess naar me hostel en bleef illegaal logeren.. We hebben van me bed een hutje gemaakt, met allerlei doeken eromheen gehangen, zodat het niet op zou vallen dat we met zijn tweeen in mijn bed sliepen.. Dit heeft nog voor een aantal hilarische momenten gezorgd haha.. We hebben twee avonden gedanst in the lucky coq on chapelstreet.. Erg leuk tentje en goede muziek! Tess en ik hebben tot nu toe al zo'n top tijd hier, dit kan alleen maar leuker worden.. Zo blij dat ik dit met haar hier kan delen..
Het weekend valt samen te vatten in: geluncht in het park, gedanst, genoten van de muziek op de straten, marktjes bekeken in st kilda, geluncht op het strand, pinguins gezien en gegeten bij een alternatief bandje (een veeeelste hete pasta, waardoor we letterlijk in de fik stonden) Hou van dit plaatsje in Melbourne, st. kilda is echt heel gezellig!

Sydney was al super bevallen, maar Melbourne is zo goed bevallen dat ik mijn ticket verlengd heb en hier nog wat langer blijf hangen... story to be continued......