Hello Indonesia, I'm in love Bali & Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu Hello Indonesia, I'm in love Bali & Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

Hello Indonesia, I'm in love Bali & Lombok

Door: Patricia Holster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

09 April 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Een lange dag airport hangen op Kuala Lumpur, bleek lang niet zo erg als ik dacht.. Ik raakte in gesprek met een Amerikaanse man, wat de tijd gelukkig doodde. Hij was samen met zijn broer op weg naar Myanmar voor een groot overheidsproject. Hiervoor had hij o.a. projecten uitgevoerd voor Disney en Seaworld. Gezellig gesprek, waarbij ik ook vertelde welke opleidingen ik had gedaan en wat voor werk ik doe. Wat eindigde in een aanbod voor een baan van deze hoge pief , voor als ik ooit wilde werken in Las Vegas of Myanmar. Toch voor de zekerheid maar zijn business kaartje bewaard ;)!

Finally aangekomen op Den Pasar, meteen een toffe meid Bobby uit Rotterdam leren kennen. Dezelfde avond zijn we gaan stappen in Kuta. We zijn naar de Skygarden gegaan, wat te vergelijken valt met Hollywood in Rotterdam, alleen dan met ouder publiek. Dit was een goede start van me reis door Indonesië. Volgende dag zijn we naar Padangbai vertrokken. Dit is een klein vissersdorpje, waarbij de mooiste strandjes achter een bergje liggen. Wat een leuk gezellig dorpje is dit! We hadden al snel een leuk groepje mensen leren kennen in ons hostel Alola (Alexis, John, Monica, Ketut, Wajung en Jerry). Hiermee gingen we naar de Ogoh Ogoh optocht. Dit vindt 1dag voor Nyepi day plaats (hindoe feestdag, ook wel stiltedag genoemd). Dit was toch bijzonder om mee te mogen maken. In de avond verbrandde ze de maskers op het strand om de kwade geesten te verdrijven.. En was er nog een beachparty. Op de beachparty nog wat gezellige mensen leren kennen. Volgende dag was het Nyepi day. Dit betekende dat er niet in gemotoriseerde voertuigen wordt gereden, wordt er geen elektriciteit gebruikt, maar wordt er in plaats daarvan gemediteerd en gevast. Ook mag je de straat niet op, 24 uur lang zit je opgesloten in je hostel. We hadden echter niks te klagen, ons hostel had namelijk een zwembad waarvan we gebruik mochten maken en gezellige mensen om ons heen.. In de avond ging het toch wel een beetje vervelen om een hele dag niks te doen, en besloten Bobby, Monica en ik om naar het hostel naast ons te gaan.. We moesten wel een stukje de straat over en langs bewakers die je een boete uitschrijven mocht je gepakt worden.. We werden al meteen gestraft door Karma , Bobby bleef met haar teen achter een steen hangen tijdens het rennen. Haar halve teennagel lag eraf en bloedde. Aangekomen bij het andere hostel zaten we in het donker in een grote kring met allemaal zitzakkussens, eten, drinken en veel gezelligheid. Ik lag samen met Bobby naast Alexis. Ik heb zo gelachen met deze jongen, die heb ik direct in mijn hart gesloten! Love this guy! Wat een humor en verhalen heeft deze Franse jongen over zijn mannelijk veroveringen.. De terugweg naar ons hostel ging gelukkig wel vlekkenloos!
Volgende dag zijn we met zijn drieën op de scooter naar een mooi strandje achter de bergen gegaan. Om daar te komen is al een avontuur op zich zelf! Met zijn drieën op de scooter over een bumpy road, met tegenwoordig mijn onafscheidelijke vriend Bintang erbij. S'avonds was een avond die te omschrijven valt als ; gezellig, veel bintang, vodka, dansen tot de zon opkomt, wat eindigde met een plons in het zwembad. De volgende avond leerde we twee toppers kennen Beth en Charlie uit Engeland. We probeerde hun eruit te drinken wat natuurlijk een onbegonnen zaak was tegen twee Engelse. Wat ervoor zorgde dat ik dacht dat ik ook in de plaatselijke liveband hoorde, en die avond mee speelde op de trommel en de tamboerijn.. En Bobby op de gitaar. Gelukkig heb ik mijn prachtige gouden keeltje achterwege gelaten.. Dit was een goede afsluiter van onze Padangbai tijd!

It's now time for Gili Trawangan. Ons kleine paradijsje, voelt als een geluksmomentje om hier aan te komen met de boot.. We lagen de eerste paar uur in coma op de boot, zal vast een heel charmant gezicht zijn geweest. Toen ik wakker werd zat er een Australische surfer met zijn lange lichtbruine krullen te staren, die vroeg of ik lekker had geslapen. Licht gênant momentje! Op Gili hebben ze geen gemotoriseerde voertuigen, alles gaat ter paard, fietsend of lopend. We zijn met paard en wagen naar ons hostel gebracht.. De eerste dag rustig aangedaan, strand, lekker gegeten daarna terug naar ons hostel. Bobby voelde zich niet zo lekker. Ik zat nog even op ons balkonnetje te chillen en kreeg op dat moment een appje binnen. Ik ben toen samen met Wes , Jer en een groepje Nederlanders die hun de dag ervoor hadden leren kennen gaan stappen bij Sama Sama. Lekker gedanst, en ook Beth en Charlie weer tegengekomen. Een kleine reunie. Wat een gezellig avondje! Alleen heb ik me nog zo verrot gezweet in mijn leven als op de Gili's. Ik leek wel een lopend zwembad, geloof niet dat ik op mijn mooist was op de gili haha.. Dagen erna bestonden uit; zonnen, zwemmen, een beachparty, sama sama en snorkelen. Wat een zwaar leven hebben we toch!

Snorkelen was ook een ervaring op zich. We hadden een kaartje voor de glasbodemboot, dan denk je leuk dan kun je tussen het varen door veel zien onder water, zal vast een grote boot zijn. Nou niks was minder waar, het was een kleine longtailboat met 1 glazen ruitje op de bodem. Vol maar dan ook bomvol gepropt met mensen. Vol met zeezieken Chinezen die voor je neus aan het overgeven waren, een vrouw die borstvoeding aan het geven was midden op die boot hop die tiet eruit, vrouwen met lange okselharen en de onderkant vol haar. Het was een apart boot tripje. Het snorkelen zelf was wel echt top! Veel mooie visjes gezien in allerlei kleurtjes en zee schildpadjes! We hadden een super aardige snorkel instructeur, die ons nog even een prived rondleiding gaf op gili air en een prived snorkelsessie, waarbij die met een zeeslang achter ons aan kwam. Waarbij wij zo snel mogelijk uit het water rende. Vervolgens ging hij de groep weer ophalen bij het restaurant, en gingen we weer terug naar gili trawangan.
Toen kwamen we op het geweldige idee om een kookcursus te gaan volgen. Dit werd een dansend kooklessie. Dit was zo ontzettend grappig en leuk om op deze manier kookles te krijgen, dat zal je in Nederland toch niet zo snel meemaken! We zijn nu natuurlijk echte chefkoks als we terug in Nederland zijn. Daarna zouden we gaan kaarten bij Jer en Wes. Eenmaal aangekomen bij hun hostel, kwam er van het kaarten weinig terecht... Dit was meer samen te vatten in; zwembad, doorweekte kleding, sterren kijken (grote beer kleine beer), bintang, wat voortduurde tot 5.30 in de ochtend. Een meer dan topavondje :) !

Dezelfde ochtend ging de wekker weer om 07.00 , yeej!
Hop, met de boot naar Lombok. Drie dagen Sengiggi en Mataram. Tempels, mooie stukjes natuur, leuke hoofdstad, shoppingmalls, kaartavondjes, lekker eten en prachtige uitzichtpunten. Een leuk goed hostel voor maar 5 euro per nacht, top! Nu weer onderweg met de slow boat van Lombok naar Bali. Tijd om Bali rond te gaan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 3601

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: