Goodbye cambodia , Hello indonesia - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu Goodbye cambodia , Hello indonesia - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

Goodbye cambodia , Hello indonesia

Door: Patricia holster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

06 April 2014 | Indonesië, Denpasar

De dag begon vroeg om 05.00 in de ochtend, samen met mijn twee Amerikaanse mates Nic en Brett. Met de tuk tuk op weg naar de tempels van Angkor Wat voor de zonsopgang. Dan denk je dat je de enige bent, al snel werden we uit die droom gehaald, we stonden maar liefst met half China op de zonsopgang te wachten.. Maar het was zeker de moeite waard om zo vroeg op te staan, je zag de Angkor Wat langzaam donker worden, een gloed van de zon erachter schijnen en een weerspiegeling op het water.. Prachtig!
We hebben de gehele ochtend de tempels bekeken, wat waren het er veel!
Na het tempelbezoek hebben we lekker afkoeling gezocht bij het zwembad van mijn hostel. In de avond zijn we naar de nachtmarkt gegaan en heb ik weer leuke spulletjes ingeslagen. Daarna lekker gaan eten en drinken, wat eindigde in de Angkor what bar. We hebben daar een leuk groepje leren kennen die bij ons aansloten (Natalia, Igor en marcin). De ene na de andere bucket kwam voorbij gevlogen. Toen kwamen we op het briljante idee om insecten en andere beestjes te gaan eten. Ik ging voor een lekker slangetje en de rest voor de spinnen en de kakkerlakken. Weer een aparte ervaring!

Volgende dag als afscheid geluncht met Nic en Brett die trokken weer verder naar Phnom Penh. Ik ben daarna met ino naar the floating village (tonle sap) geweest. Daar heb ik genoten van een boottochtje, van de blije kindjes en een krokodillen farm. Het was een apart en droevig gezicht om zoveel drijvende huisjes te zien, vooral ook de armoede die er heerst..
Dat moest ik wel even een plekje geven op de terug rit naar me hostel..

In de avond wederom op zoek naar een werkende pinautomaat.. There we go again, automaat nummer 1,2,3,4,5,6,7,8 nee hoor.. Net als je op het punt staat om in paniek uit te barsten, kom je op het allerlaatste moment een nummer 9 werkende pinautomaat tegen! Godzijdank!! Toen nog maar even naar the night market geweest en een massage genomen voor maar liefst 1,5 uur voor 3,50 euro. Toch geen geld!
Ze snapte alleen niet dat ik een ontspanningsmassage wilde ipv een Thaise massage, waarin ik letterlijk uit elkaar getrokken werd en in de meest rare posities werd geplaatst. Kreeg ik toch een beetje spijt van mijn keuze voor 1,5 uur, de marteling leek wel een halve dag te duren haha..
Bij terugkomst in mijn dorm, zagen my english lads curt, sam, kevin al dat ik toegetakeld terug kwam. En gaven als tip lekker drinken en met hun mee stappen. Ik plofte eerder languit in me bed , moest ervan bijkomen haha...

En een dorm wat zal ik ervan zeggen, niet helemaal mijn ding, Trying something new, goedkoop, gezellig, aparte gebeurtenissen. Een Fins meisje en ik waren de enige meiden in onze dorm kamer, van de 10 bedden. 8 bedden bezet door Canadezen , Australische en Engelse mannen. Het leek wel alsof ik iedere ochtend een bladzij omsloeg van een men's health tijdschrift. Op die manier kun je toch geen ochtend humeurtje meer hebben :p..

Langzaam aan trok iedereen weer een beetje verder met zijn reis route, en was het een ideaal moment om een avondje in een wat luxere omgeving door te brengen als laatste avond. Een hotel overnachting leek wel een night in heaven. Een super grote kamer, waarvan alles van marmer en goud was, een supwe groot bad met allerlei gratis shampoos, een zwembad voor je voordeur, gratis massage, pedicure , de lekkerste gerechten, een welkomstdrankje ga maar door.. En dat na al die nachten dorms en kamers delen was dit wel FF genieten zeg!! De volgende ochtend zette ik mijn reis weer voort met een vlucht van Cambodia naar Kuala Lumpur, om vervolgens weer verder te vliegen naar Bali....

  • 06 April 2014 - 17:48

    Sanne:

    Tries wat vertel je het mooi, ik zie het allemaal voor me. Zielig van de armoede, kan me voorstellen dat dat moeilijk is om te zien en dat je je realiseert wat je wel hebt. Wat een grappig stukje over je 'marteling' ik lig helemaal dubbel hier bij het inbeelden ervan hahaha!!
    Leuk wat je allemaal meemaakt en GATVER een slangetje eten lekker zeg. not! Veel plezier en snel meer verhalen aub <3 Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3600

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: