where it all started... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patricia Holster - WaarBenJij.nu where it all started... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

where it all started...

Door: Patricia holster

Blijf op de hoogte en volg Patricia

25 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om 03.30 ging de wekker..Finally na een wat korte nachtrust, ging me reis verder van mijn tussenstop in Kuala lumpur naar Phnom penh.. Op het vliegveld leerde ik een Frans meisje Marie kennen. Terwijl we aan het wachten waren op onze vlucht, waren we volop aan het praten wat de tijd gelukkig doodde zo vroeg in de ochtend.. Eindelijk konden we boarden, dit gaat alleen even op een andere manier dan in Nederland. Je loopt door een deur en komt uit bij een stuk of 20 vliegtuigen.. Loop dan maar eens naar de goede ;). In het vliegtuig waren we gezellig onze reis routes aan het uitwisselen.. Helaas hadden we beide een andere route, eenmaal geland hebben we samen nog ons visum geregeld en namen we afscheid.. Het visum regelen was ook even wennen. Je moet eerst drie formulieren invullen, vervolgens lever je het in met je paspoort en gaan je gegevens langs 10 mannetjes op een rijtje. Wel een grappig gezicht, ook al hebben ze daar bij het vliegveld van Phnom penh weinig gevoel voor humor.. Mijn reis ging verder met de tuk tuk, waarbij ik een groot gedeelte van phnom penh heb gezien. Tegen de avond ging mijn reis weer verder met een 4 uur durende busreis. Waarbij ik gezelschap werd gehouden door een oudere Amerikaanse man Todd die al jaren in Cambodja woont. Hij wist me veel te vertellen over het land, the do's and the don'ts en daarbij zijn gehele levensverhaal op liefdesgebied.. Dit alles maakte de busreis ook weer korter:p.. Finally aangekomen op mijn eerste echte bestemming Sihanoukville.. Strand, zon, heerlijk sfeertje wat wil je nog meer!
Ik hoef alleen maar dit gevoel op te zuigen, het vast te pakken en voor altijd te bewaren.. Ik ben er alleen, ik heb het gewoon geflikt! Ongeacht waarheen of op welke manier, je zult het toch in je eentje moeten rooien. En als je alleen bent is iedere ervaring dubbel zo heftig. De kunst is daarvan te genieten en je niet af te laten leiden door details.

Ik dacht dat het handig was om alvast een hostel te boeken van te voren, dit bleek echter niet zo.. Ik stond bij mijn geboekte hostel , had net betaald. Komt er een licht geïrriteerde Australische jongen Nathan op het loket af. Hij wilde me waarschuwen dat het personeel 's nachts je spullen JAT. Hij bood me aan met hem mee te lopen naar zijn nieuwe onderkomen, next door.. Nog geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar dat lukte natuurlijk niet meer! Ander hostel geboekt, spullen nog steeds in mijn tas aanwezig thnx to Nathan! Nog even naar her strand gegaan en wat gegeten met Nathan en his friend. Toen mijn bedje ingedoken, volgende dag zou mijn pick up er om 08.00 zijn om met de boot naar koh rong te gaan.. Volgende dag 08.00,08.10,08.15 nobody there.. Ik ging naar het tour kantoortje om te vragen waar mijn pick up bleef, hij bood aan me met de motor af te zetten.. Prima! Wat een heftig ritje was dat haha.. Eenmaal aangekomen bij de boot had meneer me bij de verkeerde pier afgezet, deze was voor de fast boat. Ik kreeg een upgrade wist een meisje me te vertellen bij de pier. Helemaal lekker, ipv 2,5 uur met de boot hooguit een uurtje voor dezelfde prijs. Begint al goed! Meteen twee Amsterdamse meiden leren kennen, zijn met zijn drieën op zoek gegaan naar een plek om te overnachten.. Toen vonden we een leuk bungalowtje. Waar we van 17.30-02.00 elektriciteit hadden. Dit wende al snel. De eerste middag hebben we helemaal niks gedaan, alleen heerlijk genoten van het zonnetje. Zat ik in Nederland vaak om drie uur 's middags te knikkebollen in de les, hier mag ik uitgebreid lunchen en dan lekker lui onderuit. Wat een luxe alsof iedereen permanent vakantie heeft.. Dat lunchen is nog een dingetje, weinig trek door de hitte, bijkomend voordeel is dat mijn oude lijfje steeds meer zichzelf weer laat zien.. :D


Mijn mooiste dagen waren tot nu toe op dit eiland! What an amazing Island!! We leerden al snel meerdere mensen kennen, uiteindelijk was het een gemixed groepje van Nederlanders, Australiërs, Engelse, Duitsers en een jongen uit israel.. Cecile, marsha, genaddy, billy, jamie, kyra, yvonne, jenny, ron, dan, mark en tom. Samengevat; happy hours, hang overs, mooiste stranden, beachparty, jungle tocht in the middle off the night, longtailboottochtje, kamperen op het strand, zonsondergang kijken, beste nachtelijke gesprekken, night swimming, lichtgevend plankton, card games, lekkere terrasavondjes.. Kortom top weekje.. Maar soms is het tijd om weer verder te gaan trekken.. Langzamerhand trok iedereen een beetje verder, omdat het eiland toch wel bekend staat om te blijven hangen.. Sommige ga ik nog terug zien op mijn reis in een ander land.. En andere maybe soon in the future..

Terug naar sihanoukville dit keer met de langzame boot, dat was te merken, 3 uur verder waren we finally there.. Anderhalve dag doorgebracht op otres beach with sara. Een meisje dat in mijn hostel werkte, en die dag vrij was. 'S avonds trok ik weer verder met de nachtbus naar siem reap. Een twaalf uur durende busreis. Toen ik de bus binnen liep zag ik allemaal slaaphokjes, al gauw kreeg ik door dat ik de komende twaalf uur hier very cozy met een wild vreemde zou gaan liggen. Omg! En daar kwam mijn mede reiziger aan, mezelf maar meteen voorgesteld, wilde toch wel graag weten wie er naast me kwam liggen :p.. Uiteindelijk super toffe dude nic uit Amerika. De helft van de busreis zitten praten.. It was an hell off a bumpy ride. Mijn god we hadden het gevoel dat we elk moment gingen kieperen met de bus, but we're still a life! Yeehh!! In de bus stond de airco aan alsof we een lading waterijsjes waren.. Nic en een andere jongen Brett hadden nog geen hostel en ik had op aanraden van mijn vorige reisgenootjes Mad Monkey hostel al geboekt. We deelden een tuk tuk en gingen naar mijn hostel helaas zat die al vol voor de twee jongens. We hebben nu afgesproken om morgen met zijn drieen bij zonsopgang de tempels van angkor wat te gaan bekijken..

Ik blijf nog 3,5 dag in cambodja en dan gaat mijn reis verder naar Indonesië !!!!

En voor de lieve vriendinnen en familie thuis , thnx voor jullie lieve appjes, berichtjes en smsjes. Heel aangenaam dat het iemand iets kan schelen wat ik doe en waar ik ben (L)! You send me the best texts on the exact moment when i need it the most.. I feel so loved right now on the other side of the world!

  • 25 Maart 2014 - 15:26

    Nadia:

    Geweldig meid! Geniet nog ff van Cambodja en dan op naar je nieuwe avontuur in Indonesië!
    Ik hou je in de gaten :-)
    Enjoy!

    xxx

  • 25 Maart 2014 - 15:46

    Kelly Talman:

    Waaauw echt geweldig, geniet er van! super tof dat je dit gewoon in je eentje doet!
    Ik lees ook je blog :)
    xxxx Kelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3597

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: