there i go, gone by the wind... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu there i go, gone by the wind... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Patricia Holster - WaarBenJij.nu

there i go, gone by the wind...

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

17 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het afgelopen jaar is een roller coaster geweest in meerdere opzichten... Een hectisch, blij maar ook een jaar van afscheid nemen.. Na een relatie van vijf jaar dat uit ging stond mijn wereld op zijn kop, ik begreep er niks meer van.. Het voelde alsof ik een long miste, iets wat ik nodig had om toch te kunnen leven.. Dit was de eerste keer dat ik dacht je kunt wel een perfectionist zijn, maar hier sta je dan.. Ik maakte altijd plannen voor de toekomst, maar toen dacht ik ineens: wauw, dit is het dus, weer vanaf nul starten.. Achteraf klinkt dit overdreven, ,maar op dat moment voelde het wel zo.. Het jaar van afstuderen, onwijs veel, teveel werken brak aan.. Dierbare zeiden me tries, in dit tempo hoe jij leeft houd niemand het vol. Ik dacht waar hebben ze het over, ik ga toch verder met mijn leven. Tot het moment in de zomer aanbrak in Ibiza.. Op vakantie zat ik alleen op mijn balkonnetje naar de sterrenhemel te kijken en bedacht me ineens, ik heb helemaal niet gepiekerd, ik zat gewoon even heerlijk alleen te genieten. Het is waar wat ze zegggen; time is healing.. Het leven is raar, hoe dubbel ook; je word een rijker mens van alle dingen die je meemaakt..

Het afgelopen half jaar is een toptijd geweest, de kans gekregen om aan een nieuwe opleiding te mogen beginnen in Utrecht en een nieuwe uitdaging op het gebied van werk.. Eindelijk het gevoel op werkgebied dat ik echt op mijn plek zit.. Mezelf kunnen ontwikkelen en vooral ook tegengekomen..
Ontzettend blessed met de dierbare die ik om me heen heb.. Ze staan er wanneer je ze nodig, nu denk je misschien dit is logisch of vanzelfsprekend. Maar in een drukke hectische wereld waar wij wel in leven, is het vaak makkelijker om voor jezelf te kiezen of alleen maar aan jezelf te denken.. Ik kan niks anders zeggen dan thank god voor de mensen die ik om me heen mag hebben!
Dit kwam allemaal naar voren met mijn afscheidsdinner met my parents and granny en mijn afscheidsfeestje voor vriendinnetjes.. Wat een ontzettend lieve dingen hebben jullie gezegd en gegeven, deed me goed! Wat ga ik jullie lieve, leuke koppies missen!!

De laatste week is ontzettend druk geweest, want ik zou natuurlijk ik niet zijn als alles niet allemaal op het laatste moment nog geregeld moest worden.. En dus naast onwijs veel werken, inlezen, tickets regelen, inpakken, vaccinaties halen werd er ook nog even gedronken op me afscheid :p
Naarmate de tijd vorderde kwam ook steeds meer het besef dat ik straks ook echt alleen wegga, oeps waarom wilde ik dit ook alweer?
Dit gevoel wisselde per dag. Tot het moment dat ik daadwerkelijk het vliegtuig instapte, toen kwam het moment van enthousiame, blijdschap en nieuwsgierigheid naar boven. Let the journey begin!

Eenmaal in het vliegtuig, werd me gevraagd reist u alleem, zou u het erg vinden om van economy naar comfort te verhuizen, zodat een gezin naast elkaar kan zitten. Prima:D!! Bij aankomst bij de stoel, aanspraak met een fransman, erg aardig, ging voor zaken naar Kuala Lumpur, wist me nog wat tips te geven. En bood me een wit wijntje aan , daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Naarmate de vlucht vorderde kwam de fransman een beetje zenuwachtig over, ik was net naar het toilet geweest, en ik zou ik niet zijn als ik er een beetje argwanend van werd. Er schoot even door me heen, dat die misschien wat in me tas had gestopt om mee te smokkelen, na al me spannende films die ik tijdens de vlucht had gezien.. Ik moest achteraf zelf lachen van me idiote gedachten haha.. Toch even nagecheckt:p.. Wat bleek nou, wilde deze fransman me uitnodigen voor een etentje dezelfde avond.. En ik maar argwanend zjjn haha.. Wat een bumpy flight was het ook, veel turbulentie gehad, van boven naar beneden het bleef maar doorgaan.. Ik ben inmiddels nog niet over me vliegangst heen, hopelijk komt dat nog goed komende weken haha.. Eenmaal aangekomen, op het super grote vliegveld, met een soort metro naar de baggage hal gegaan. Had vrij snel me backpack te pakken.. Toen kon het avontuur beginnen met de pinautomaat.. Drie pinautomaten uitgeprobeerd allemaal gaven ze aan card invalid. Ik dacht nu niet in paniek raken, keep yourself calm! Ik ging op zoek naar een wifi spot, om FF wat op te zoeken over de pin automaten. Daar kwam ik ook niet veel verder mee.. Bij een Travel kantoor na gevraagd, die gaf me de tip het op de vijfde verdieping even te proberen bij de andere pinautomaten. Godzijdank deed die het! En kon ik finally naar me eerste onderkomen.. Over zes uurtjes vlieg ik weer door. Totdat ik eindelijk op me eerste bestemming ben, Cambodja!

Ik eindig maar even met een toepasselijke quote: `Het leven wordt voorwaarts geleefd, maar achterwaarts begrepen..`
Als je van tevoren al precies weet hoe iets zit, hoe spontaan sta je dan nog in het leven.. Een mens moet fouten kunnen maken, dingen meemaken, en bij wijze van spreken blind op iets af durven gaan..

  • 17 Maart 2014 - 18:09

    Jeanne:

    De eerste mooie verhalen zijn al binnen, succes nog even met het laatste stuk en heel veel plezier!!

  • 17 Maart 2014 - 18:29

    Daniela:

    Hey Tries,

    Superleuk om zo op de hoogte te blijven van jouw reis.
    Geniet ervan en van alle mooie dingen die op jouw pad komen!!

    Dikke kussss op

  • 17 Maart 2014 - 18:30

    Esther:

    Hoi lieverd, wat goed om je eerste reisverslag te lezen. De meeste mensen roepen 'wat zou ik graag een rondreis maken' maar daar blijft het ook bij. Jij doet het gewoon en dat nog wel alleen, wat moet je daar veel lef voor hebben! Pas op jezelf en geniet van alle avonturen die op je pad komen! Have fun babe

  • 17 Maart 2014 - 18:31

    Daniela:

    Eeuhh..op hoorde er niet meer bij. Zal het maar even melden anders staat het zo raar.
    Geniet meissie!!! x

  • 17 Maart 2014 - 19:01

    Jola:

    Leuk reisverslag patries! Zo kunnen we je avonturen nog beter volgen :) Dikke kusss

  • 17 Maart 2014 - 19:20

    Mandy:

    Wat ben ik trots op jouw! Pas goed op jezelf en geniet! Big hug! Xxxx

  • 17 Maart 2014 - 23:01

    Nadia:

    Mooi geschreven meid!
    Ga lekker genieten!
    xxx

  • 18 Maart 2014 - 12:23

    Dennis Van Wijk:

    Hee Tries, geniet ervan! Cambodja is betoverend... Angkor wat zeker niet overslaan!
    xxx

  • 18 Maart 2014 - 21:06

    Peter:

    Oma en ik genieten van je prachtige reisverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patricia

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 3598

Voorgaande reizen:

16 Maart 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: